Vrácení zboží bez udání důvodu


Podle zákona máme lhůtu na vrácení zboží dva týdny. V této lhůtě můžeme odstoupit od smlouvy. Důvodem je to, že zákazník kupuje zboží na dálku a nemá možnost si ho prohlédnout nebo vyzkoušet. Má to své podmínky. Zboží musí být v původním stavu, nepoškozené a musí mít všechny obaly včetně výplní, jako při dodání. Pokud tyto náležitosti neobsahuje, může si obchod, kam zboží nazpět zasíláme, strhnout částku na chybějící část zboží.
dívka nakupující na internetu
Jinak by nebylo možné prodat totéž zboží jinému zákazníkovi a obchodu by tak vznikla škoda. Na vrub zákazníka může jít i doprava zboží. Pokud si myslíme, že využijeme této doby pro reklamaci, abychom se dostali dříve k penězům, tak to nefunguje.

Bez udání důvodu nemůžeme vrátit zboží, které je již částečně spotřebováno nebo patří mezi hygienické potřeby. Pokud bude zboží neúplné, poškozené nebo opotřebené, obchodník uplatňuje náhradu škody. Peníze zpět nedostaneme.
Reklamaceje úplně něco jiného. Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace je třicet dnů. Reklamovat bychom měli okamžitě, jakmile zjistíme vadu, abychom dalším používáním poškozenou věc nezničili úplně. Reklamací zákazník naopak získá výhodu. Neplatí poštovné.
peníze na stole
Některé internetové obchody zákonnou čtrnáctidenní lhůtu pro své pravidelné zákazníky prodlužují třeba až na třicet dnů. To je pro nás výhodné, když chceme zakoupené zboží věnovat jako dárek.
nápad a papír
Nedávno se mi stalo, že přestala svítit led-žárovka, která byla ještě v záruce. Stála jen stovku, ale nesvítila ani půl roku. Našla jsem si doklad o koupi a šla jsem reklamovat. Prodavač žárovku vyzkoušel a dal mi jinou. Na mou otázku, jestli ta záruka platí dál, mi odpověděl, že si můžu vybrat. Buď mi ji dá hned a záruka bude pokračovat anebo sepíšeme reklamační list a za měsíc si budu moci na prodejně vyzvednout novou žárovku s novým záručním listem. Abych nemusela chodit dvakrát, tak mi nabídl výměnu.
Jakou možnost byste využili vy?